ועדת הכלכלה דנה היום בחוק התחבורה השיתופית, אך דו"ח מקצועי שמזהיר מפני החמרת הגודש, פגיעה בתחבורה הציבורית וחוסר רגולציה – לא הוצג לחברי הכנסת. האם הציבור מקבל את כל התמונה?
בעידן של שינויים מהירים ופתרונות גלובליים, הציבור בישראל מביע העדפה ברורה למערכות תחבורה יציבות, מפוקחות ומקומיות – כאלה שמתקדמות בלי לסכן את הנהגים והנוסעים.
כניסת אובר לישראל מציבה את משרד התחבורה בפני החלטה רגישה. בין פתיחת השוק לתחרות לבין שמירה על נהגים ויציבות – הפתרון עשוי לעבור דרך החברות הישראליות שכבר פועלות בשטח.
בעוד כניסת אובר לישראל מתקרבת ומעוררת ויכוח ציבורי, חברות ישראליות כמו T-Mobility ו-NewTaxi מוכיחות שאפשר תחבורה חכמה, מתקדמת והוגנת – בלי לפגוע בנהגים ובציבור.