בעוד הדיון הציבורי מתמקד בענקיות תחבורה בינלאומיות, בישראל מתרקמת מהפכה שקטה: שילוב טכנולוגיות חכמות, סטארטאפים מקומיים ושינויים מבניים בענף המוניות והתחבורה הציבורית.
הרעיון של כניסת אובר לישראל חוזר שוב ושוב לשיח הציבורי, אך מאחורי ההבטחה לחדשנות מסתתרות השלכות כבדות על נהגים, רגולציה ואיכות השירות. במקביל, פלטפורמות ישראליות מציעות מודל מקומי, מאוזן ובטוח יותר.